Ropák

anketa o antiekologický čin


verze pro tisk

Zelená perla 2008

Zelenou perlu 2008 získal

Jaroslav Mencl, dopravní poradce (214 bodů)

„My v současné době připravujeme vznik občanského sdružení pod názvem Stromy zabíjejí, protože lidí, kteří skončili svůj život na stromech, neustále přibývá.“
z rozhovoru o vlivu alejí a stromořadí na nehodovost v ČR a o jejich kácení
Český rozhlas 1 – Radiožurnál, 14. 1. 2008

Pořadí zbývajících výroků

2) Aleš Řebíček, ministr dopravy (ODS) (202 bodů)

„Pokud mluvíme o předražených dálnicích, bavme se tady, kolik je kde přechodů pro medvědy a žáby a byl bych rád, kdyby tady zaznělo, že to jsou ty důvody, proč máme drahé dálnice.“
z článku Dopravní stavby předražují obce a ekologové
Žďárský deník, 17. 1. 2008

3) Hynek Fajmon, poslanec Evropského parlamentu (ODS) (170 bodů)

„Uhlí, ropa a plyn zkrátka nedojdou a není žádný rozumný důvod je uměle zdražovat a jinak znevýhodňovat v konkurenci s jinými zdroji energie.“
z článku Slovníček evropských levicových pojmů - 11. Obnovitelné zdroje energie
http://www.ceskamedia.cz/article.html?id=232127, 25. 3. 2008

4) Václav Klaus, prezident ČR (127 bodů)

„Princip předběžné opatrnosti, toto dogma environmentalistů, vede k neodůvodnitelné maximalizaci averze k riziku, což může ve svém důsledku vést k zablokování a zákazu téměř všeho.“
z projevu v Cascade Policy Institute v Portlandu ve státě Oregon USA dne 30. 9. 2008 pod názvem Panika kolem globálního oteplování je nepřijatelná, čelit jí musí i ekonomové
http://www.klaus.cz/klaus2/asp/clanek.asp?id=crfGuAYhEBJK, 2. 10. 2008

5) Lubor Šimeček, starosta Hodonína (ODS) (109 bodů)

„O tuto plochu byl mezi odborníky zájem, ale poté, co se dostala do systému Natura 2000, tak možnost vybudování golfového hřiště padla. Myslím, že je to chyba, protože trávy i živočichové by se dali mnohem účinněji chránit, kdyby tam bylo golfové hřiště.“
z článku Místo golfu polygon? Byl by druhý v zemi
http://hodoninsky.denik.cz/zpravy_region/misto-golfu-polygon-byl-by-druhy-v-zemi-20081104.html, 4. 11. 2008

6) Jan Kněžínek, ředitel odboru památkové péče Magistrátu hl. m. Prahy (92 bodů)

„Prakticky už nic. V roce 1992, kdy byla na seznam připsána, o Praze ve světě téměř nikdo nevěděl a pro město to znamenalo příliv peněz. Dnes už by metropoli vyškrtnutí, kromě ztráty prestiže, prakticky neublížilo.“
(odpověď na otázku: „Co by to pro metropoli znamenalo, kdyby přece jen ze seznamu zmizela?“)
z článku 3 otázky pro...
24 hodin, 26. 2. 2008

7) Václav Klaus, prezident ČR (74 bodů)

„Je racionální očekávat, že technologické změny budou daleko významnější než jakékoliv potencionální změny klimatu.“
z projevu v Cascade Policy Institute v Portlandu ve státě Oregon USA dne 30. 9. 2008 pod názvem Panika kolem globálního oteplování je nepřijatelná, čelit jí musí i ekonomové
http://www.klaus.cz/klaus2/asp/clanek.asp?id=crfGuAYhEBJK, 2. 10. 2008

8) Václav Roubíček, senátor Senátu P ČR (ODS) (69 bodů)

„Představíme-li si například, že po orkánu Kyrill bychom ponechali spadané stromy svému osudu, pak za jistých podmínek by došlo k přeměně původní dřevní hmoty v hmotu uhelnou. Můžeme tedy říci, že uhlí je metamorfovaná biomasa.“
z článku Uhlí: obnovitelný zdroj energie
Lidové noviny, 27. 2. 2008

9) Jaroslav Foldyna, zastupitel Ústeckého kraje (ČSSD) (53 bodů)

„Stát například vynakládá nemalé prostředky na grantovou politiku Dětí země a Přátel přírody a oni nám pak škodí.“
z článku Jiří Šulc proti Jaroslavu Foldynovi: který z nich bude krajský hejtman?
MF Dnes-severní Čechy, 14. 10. 2008

10) Mirek Topolánek, předseda české vlády (ODS) (50 bodů)

„Nakonec budou uspokojeny obě lobbistické skupiny. I ta, která nakoupila pozemky pod Mikulovem, i ta, která nakoupila pozemky pod Břeclaví, protože vláda rozhodla, že ten projekt počítá jen s dostavbou čtyřproudové silnice R52 z Pohořelic až do Mikulova, později také s dálničním obchvatem z Břeclavi a s prodloužením rychlostní silnice R55 až k rakouským hranicím.“
z odpovědi na interpelaci poslance Michala Haška (ČSSD) o silničním spojení Brna s Vídní
http://www.psp.cz/eknih/2006ps/stenprot/038schuz/s038096.htm, 25. 9. 2008

11) Pavel Bartoš, předseda představenstva Krajské hospodářské komory Moravskoslezského kraje a viceprezident Sdružení pro rozvoj Moravskoslezského kraje (49 bodů)

„Ekologické nevládní organizace představují vážný problém, kterým je nutno se zabývat, protože kraji škodí.“
z článku Podnikatelé a samosprávy chtějí pravidla, která usměrní ekology
http://www.frydecko-mistecko.cz/aktualne/vypis.aspx?id_clanku=32053, 24. 6. 2008

12) Bohumír Rada, předseda představenstva Agrodružstvo Jevišovice a jednatel společnosti ZEVO, s. r. o. Jevišovice (45 bodů)

„Říkám si, že dnes žijeme v ekologickém fašismu.“
z rozhovoru o svém umístění na 9. místě v anketě Ropák 2007
Česká televize 1 – Jihomoravský večerník, 25. 4. 2008

13) Ivo Strejček, poslanec Evropského parlamentu (ODS) (42 bodů)

„REACH je nadnárodní chemická regulační směrnice založená na iluzi. Je obludným monstrem, které rozsahem a hloubkou regulace představuje novou generaci evropských direktiv a posiluje právo Evropské komise ovlivňovat hospodářské politiky členských států.“
z článku REACH zabije evropskou chemii
http://hn.ihned.cz/2-29030670-500000_d-43, 15. 10. 2008

14) Aleš Řebíček, ministr dopravy (ODS) (41 bodů)

„Škodu budeme vymáhat. Půjdeme tvrdě proti ekologům, my se vydírat nenecháme.“
(vyjádření k situaci, kdy Městský soud v Praze na téměř 2 měsíce přiznal žalobě proti vydání stavebního povolení pro jeden tunel na dálnici D8 v Českém středohoří odkladný účinek)
z článku Ministr: Ekologové způsobili škodu za 215 milionů
http://litomericky.denik.cz/zpravy_region/20080830ministr.html, 29. 8. 2008

15) Tereza Šímová, pracovnice Centra pro studium životního prostředí Liberálního institutu a katedry ekonomiky životního prostředí VŠE v Praze (37 bodů)

„Co však Václav Klaus bude naštěstí i nadále ovlivňovat, je podoba veřejné debaty o problémech spojených s životním prostředím. Snad i do budoucna bude pro mnohé prvním člověkem, od kterého se dozví o existenci alternativního pohledu na problematiku ochrany životního prostředí.“
z článku Znovuzvolení Václava Klause: Ekonomické myšlení k životnímu prostředí patří
http://ekolist.cz/nazor.shtml?x=2088105, 11. 4. 2008

16) Jan Baťák, ředitel taxislužby HALOTAXI (36 bodů)

„Naši taxikáři říkají totéž, současná úprava je v pořádku, ale měli by ji dodržovat také chodci, nechodit po jednom nebo mimo přechod.“
z odpovědi na otázku v článku Měli by mít chodci v městských ulicích více práv?
Respekt č. 32, 4. 8. 2008

17) Miroslav Šefara, ředitel Ředitelství vodních cest ČR (32 bodů)

„Odstraněním vodní dopravy zařízneme český těžký průmysl.“
z článku Na konec lodníků v Čechách dojede domácí těžký průmysl
Logistika, 18. 2. 2008

18) Antonín Hrbek, ředitel vnitřního auditu vydavatelství Stratosféra (5 bodů)

„Spalování biomasy pěstované na polích je nesmysl, protože se tím silně degraduje zemědělská půda. Uhlík (a další prvky) z vypěstované biomasy je nutné ze značné části do půdy navrátit, jinak klesá její adsorpční schopnost.“z článku Myslí to zelení s CO2 vážně?http://neviditelnypes.lidovky.cz/analyza-mysli-to-zeleni-s-co2-vazne-dtd-/p_politika.asp?c=A081001_115903_p_politika_wag, 2. 10. 2008


Anketa o Zelenou perlu 2008 (stav k 17. 4. 2009): celkem 51 výroků od 30 autorů

1) Jiří Aster, předseda sekce vodní dopravy Svazu dopravy a jednatel Česko-saských přístavů
„Zásadní obrat k lepšímu může přinést pouze pohyb na politické scéně, kdy z vládních postů odejdou zástupci ideologické garnitury závislé na postulátech vyprodukovaných v hlavách jejich spříseženců v blízkém zahraničí.“
(z odpovědi na otázku, co si slibujete od roku příštího)
z článku Anketa Dopravních novin 2008
Dopravní noviny, 18. 12. 2008

2) Jiří Aster, předseda sekce vodní dopravy Svazu dopravy a jednatel Česko-saských přístavů
„Silnice a železnice jsou mrtvým územím s devastujícím účinkem na okolní krajinu. Oproti tomu vodní cesta, ať je to řeka nebo umělý kanál, bude vždy součástí živé přírody, lidé tam budou hledat relaxaci, bude se rozvíjet turismus a budou si tam stavět obydlí.“
(z odpovědi na otázku, co si slibujete od roku příštího)
z článku Anketa Dopravních novin 2008
Dopravní noviny, 18. 12. 2008

3) Pavel Bartoš, předseda představenstva Krajské hospodářské komory Moravskoslezského kraje a viceprezident Sdružení pro rozvoj Moravskoslezského kraje
„Ekologické nevládní organizace představují vážný problém, kterým je nutno se zabývat, protože kraji škodí.“
z článku Podnikatelé a samosprávy chtějí pravidla, která usměrní ekology
http://www.frydecko-mistecko.cz/aktualne/vypis.aspx?id_clanku=32053, 24. 6. 2008

4) Jan Baťák, ředitel taxislužby HALOTAXI
„Naši taxikáři říkají totéž, současná úprava je v pořádku, ale měli by ji dodržovat také chodci, nechodit po jednom nebo mimo přechod.“
z odpovědi na otázku v článku Měli by mít chodci v městských ulicích více práv?
Respekt č. 32, 4. 8. 2008

5) Jaroslav Bauer, předseda Kontrolního výboru Zastupitelstva Plzeňského kraje (ČSSD)
„Silniční síť pro krajinu je jako žilní a tepenná soustava pro živý organismus.“
z článku Největší bolestí Plzeňského kraje jsou silnice
http://www.regionplzen.cz/zpravodajstvi/forum.asp?id=346790, 2. 9. 2008

6) Alfred Brunclík, generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic ČR
„Někdy jdou ekologické iniciativy tak daleko, že kvůli ochraně nějaké lokality požadují vedení trasy silnice někudy, kde to znamená zbořit deset nebo i více domů a lidi z nich přestěhovat. Zákony jsou bohužel takové, že tyto obstrukce umožňují.“
z odpovědi na otázku, proč kolují fámy o předražených stavbách
http://www.lidovky.cz/odpovedi.asp?t=BRUNCLIK, 23. 1. 2008

7) Alfred Brunclík, generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic ČR
„Dálnice se zřejmě v nějakém rozsahu budou budovat vždy, i státy s rozvinutou sítí nové úseky budují.“
z odpovědi na otázku, kdy bude v ČR hotová páteřní síť dálnic a silnic
http://www.lidovky.cz/odpovedi.asp?t=BRUNCLIK, 23. 1. 2008

8) Hynek Fajmon, poslanec Evropského parlamentu (ODS)
„Uhlí, ropa a plyn zkrátka nedojdou a není žádný rozumný důvod je uměle zdražovat a jinak znevýhodňovat v konkurenci s jinými zdroji energie.“
z článku Slovníček evropských levicových pojmů - 11. Obnovitelné zdroje energie
http://www.ceskamedia.cz/article.html?id=232127, 25. 3. 2008

9) Hynek Fajmon, poslanec Evropského parlamentu (ODS)
„Zelené a mírové hnutí v západní Evropě bylo v 70. letech do značné míry infiltrováno sovětskými tajnými službami a je otázkou, zda se tyto vazby z minulosti neprojevují i v současnosti.“
z článku Slovníček evropských levicových pojmů - 11. Obnovitelné zdroje energie
http://www.ceskamedia.cz/article.html?id=232127, 25. 3. 2008

10) Jaroslav Foldyna, zastupitel Ústeckého kraje (ČSSD)
„Stát například vynakládá nemalé prostředky na grantovou politiku Dětí země a Přátel přírody a oni nám pak škodí.“
z článku Jiří Šulc proti Jaroslavu Foldynovi: který z nich bude krajský hejtman?
MF Dnes-severní Čechy, 14. 10. 2008

11) Jaroslav Hanák, prezident Svazu dopravy a viceprezident Svazu průmyslu
„Vodní doprava je tragédií této země zejména z pohledu plavebních podmínek a přístupu zelených teroristů k možnostem splavnění vodních cest.“
z rozhovoru pod názvem Dopravce ničí nečinnost státu a zelený extremismus
Profit, 21. 7. 2008

12) Jaroslav Hanák, prezident Svazu dopravy a viceprezident Svazu průmyslu
„Pokud bychom se zbavili zelených ve vládě, šlo by všechno rychleji. Jezy by se určitě měly stavět.“
(z odpovědi na otázku, zda by vodní dopravě pomohlo rychlé zlepšení plavebních podmínek na Labi)
z rozhovoru pod názvem Dopravce ničí nečinnost státu a zelený extremismus
Profit, 21. 7. 2008

13) Jiří Hanzlíček, ekologický poradce
„Pro posuzování dálnic a celé řady významných staveb není dnes zcela objektivní pouhé ekologické posuzování. V řadě případů dochází k vyvozování ne zcela objektivních závěrů.“
z článku Státně důležité stavby nelze jednostranně posuzovat
http://www.ekolist.cz/nazor.shtml?x=2105867, 29. 7. 2008

14) Jiří Hanzlíček, ekologický poradce
„Pouhé jednostranné a rozhodně potřebné posuzování ekologických vlivů přináší zcela zbytečné obtíže, nekonečné dohadování a možná i omyly.“
z článku Státně důležité stavby nelze jednostranně posuzovat
http://www.ekolist.cz/nazor.shtml?x=2105867, 29. 7. 2008

15) Jiří Hanzlíček, ekologický poradce
„Všem odborníkům pracujícím především v energetice, průmyslu, chemii a dalších odvětvích je zřejmé, že názor Evropské unie na obchodování s emisemi CO2 v aukcích, prozatím od roku 2013, bude mít velmi vážné ekonomické dopady, a to nejen v ČR, ale ve všech evropských státech.“
z článku Nevolte zelené, škodí nám všem
http://neviditelnypes.lidovky.cz/politika-nevolte-zelene-skodi-nam-vsem-dyl-/p_politika.asp?c=A081014_105556_p_politika_wag, 15. 10. 2008

16) Jiří Hodač, náměstek ministra dopravy
„Peníze do železnic jdou více než do silnic, což není zdravé.“
z meziresortního připomínkování návrhu rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury na rok 2009, 26. 8. 2008 (11:25 hodin)

17) Jiří Hodač, náměstek ministra dopravy
„Garantujeme, že k žádným posunům nedojde. Všechny stavby budou dokončeny podle plánu.“
z článku Letos ještě sedmdesát km dálnic
Dopravní noviny, 4. 9. 2008

18) Antonín Hrbek, ředitel vnitřního auditu vydavatelství Stratosféra
„Spalování biomasy pěstované na polích je nesmysl, protože se tím silně degraduje zemědělská půda. Uhlík (a další prvky) z vypěstované biomasy je nutné ze značné části do půdy navrátit, jinak klesá její adsorpční schopnost.“
z článku Myslí to zelení s CO2 vážně?
http://neviditelnypes.lidovky.cz/analyza-mysli-to-zeleni-s-co2-vazne-dtd-/p_politika.asp?c=A081001_115903_p_politika_wag, 2. 10. 2008

19) Martin Jahn, prezident Sdružení automobilového průmyslu
„Očekáváme od vlády a Evropské komise to, aby nás v nové ekonomické situaci nezatěžovaly náklady, které plynou z nových předpisů. Ať už je to zavádění evropské chemické směrnice Reach, zpřísněné požadavky na snižování emisí CO2, nebo páteční zákaz jízdy kamionů.“
z článku Český autoprůmysl krvácí, chce úlevy od státu
http://ekonomika.idnes.cz/cesky-autoprumysl-krvaci-chce-ulevy-od-statu-fae-/ekonomika.asp?c=A081010_200612_ekonomika_dp, 11. 10. 2008

20) Václav Klaus, prezident ČR
„Rostou ceny potravin k čemuž přispívá i to, že je orná půda stále více využívána na produkci tzv. obnovitelných zdrojů energie, a ne na výrobu potravin. Zkusme se i v těchto věcech chovat maximálně rozumně a nedělejme žádná zbrklá opatření.“
z novoročního projevu prezidenta
Lidové noviny, 2. 1. 2008

21) Václav Klaus, prezident ČR
„V řadě konkrétních lidských činů nepochybně o zcela zbytečné a necitlivé poškozování přírody jde, ale na rozdíl od Dětí Země nepovažuji chování člověka na Zemi za ničení přírody.“
z článku Proč jsem byl, a se mnou CEP, vyznamenán?
Právo, 30. 4. 2008

22) Václav Klaus, prezident ČR
„Hlásí-li se Děti Země k etnocentrismu, je to zcela v protikladu se standardním uvažováním, které nacházíme ve všech dosud známých myšlenkových schématech a ideologiích. Asi se k němu hlásí, neboť by se jinak nemohly označovat za „Děti Země“
z článku Proč jsem byl, a se mnou CEP, vyznamenán?
Právo, 30. 4. 2008

23) Václav Klaus, prezident ČR
„Jsem rád, že kniha vychází v Rusku, které poškodil komunistický režim. Ten likvidoval lidskou svobodu a pokoušel se poroučet větru a dešti, podobně jako dnešní environmentalisté.“
z článku Překlad Klausovy knihy do ruštiny zaplatil Lukoil
http://www.ceskenoviny.cz/index_view.php?id=328880, 19. 8. 2008

24) Václav Klaus, prezident ČR
„Racionálně uvažující lidé vědí, že mírné oteplování, které zažíváme a které nemá smysl popírat, zůstává v mezích toho, co bylo v posledních deseti tisících letech přirozeným výkyvem.“
z projevu v Cascade Policy Institute v Portlandu ve státě Oregon USA dne 30. 9. 2008 pod názvem Panika kolem globálního oteplování je nepřijatelná, čelit jí musí i ekonomové
http://www.klaus.cz/klaus2/asp/clanek.asp?id=crfGuAYhEBJK, 2. 10. 2008

25) Václav Klaus, prezident ČR
„Explicitně vyslovované záměry aktivistů této ideologie jsou jasné. Chtějí změnit nás, chtějí změnit celé lidstvo, lidské chování, strukturu a fungování společnosti. Chtějí změnit celý náš, po staletí se utvářející hodnotový systém.“
z projevu v Cascade Policy Institute v Portlandu ve státě Oregon USA dne 30. 9. 2008 pod názvem Panika kolem globálního oteplování je nepřijatelná, čelit jí musí i ekonomové
http://www.klaus.cz/klaus2/asp/clanek.asp?id=crfGuAYhEBJK, 2. 10. 2008

26) Václav Klaus, prezident ČR
„Je racionální očekávat, že technologické změny budou daleko významnější než jakékoliv potencionální změny klimatu.“
z projevu v Cascade Policy Institute v Portlandu ve státě Oregon USA dne 30. 9. 2008 pod názvem Panika kolem globálního oteplování je nepřijatelná, čelit jí musí i ekonomové
http://www.klaus.cz/klaus2/asp/clanek.asp?id=crfGuAYhEBJK, 2. 10. 2008

27) Václav Klaus, prezident ČR
„Princip předběžné opatrnosti, toto dogma environmentalistů, vede k neodůvodnitelné maximalizaci averze k riziku, což může ve svém důsledku vést k zablokování a zákazu téměř všeho.“
z projevu v Cascade Policy Institute v Portlandu ve státě Oregon USA dne 30. 9. 2008 pod názvem Panika kolem globálního oteplování je nepřijatelná, čelit jí musí i ekonomové
http://www.klaus.cz/klaus2/asp/clanek.asp?id=crfGuAYhEBJK, 2. 10. 2008

28) Jan Kněžínek, ředitel odboru památkové péče Magistrátu hl. m. Prahy
„UNESCO nás v žádném případě kvůli výškovým budovám na Pankráci nevyškrtne. To jsou výškové budovy, které v panoramatu investor zasadil do pozadí. Nebudou tedy při pohledu na Pankrác rušit.“
(odpověď na otázku: „Skutečně hrozí nebezpečí, že UNESCO vyškrtne kvůli Pankráci Prahu ze svého seznamu?“)
z článku 3 otázky pro...
24 hodin, 26. 2. 2008

29) Jan Kněžínek, ředitel odboru památkové péče Magistrátu hl. m. Prahy
„Prakticky už nic. V roce 1992, kdy byla na seznam připsána, o Praze ve světě téměř nikdo nevěděl a pro město to znamenalo příliv peněz. Dnes už by metropoli vyškrtnutí, kromě ztráty prestiže, prakticky neublížilo.“
(odpověď na otázku: „Co by to pro metropoli znamenalo, kdyby přece jen ze seznamu zmizela?“)
z článku 3 otázky pro...
24 hodin, 26. 2. 2008

30) Jaroslav Mencl, dopravní poradce
„My v současné době připravujeme vznik občanského sdružení pod názvem Stromy zabíjejí, protože lidí, kteří skončili svůj život na stromech, neustále přibývá.“
z rozhovoru o vlivu alejí a stromořadí na nehodovost v ČR a o jejich kácení
Český rozhlas 1 – Radiožurnál, 14. 1. 2008

31) Irena Ondrová, primátorka Zlína (ODS)
„Zeleň chceme, ale jsou tu požadavky i dopravní. Ta cesta je životodárná žíla spojující Zlín se světem. Kácení je nevyhnutelné. Zeleň ale bude nahrazena v plném rozsahu.“
z článku Vzrostlá alej padne. Kvůli širší silnici I/49
http://kromerizsky.denik.cz/zpravy_region/vzrostla-alej-padne-kvuli-silnici20080115.html, 15. 1. 2008

32) Bohumír Rada, předseda představenstva Agrodružstvo Jevišovice a jednatel společnosti ZEVO, s. r. o. Jevišovice
„Říkám si, že dnes žijeme v ekologickém fašismu.“
z rozhovoru o svém umístění na 9. místě v anketě Ropák 2007
Česká televize 1 – Jihomoravský večerník, 25. 4. 2008

33) Václav Roubíček, senátor Senátu P ČR (ODS)
„Představíme-li si například, že po orkánu Kyrill bychom ponechali spadané stromy svému osudu, pak za jistých podmínek by došlo k přeměně původní dřevní hmoty v hmotu uhelnou. Můžeme tedy říci, že uhlí je metamorfovaná biomasa.“
z článku Uhlí: obnovitelný zdroj energie
Lidové noviny, 27. 2. 2008

34) Aleš Řebíček, ministr dopravy (ODS)
„Pokud mluvíme o předražených dálnicích, bavme se tady, kolik je kde přechodů pro medvědy a žáby a byl bych rád, kdyby tady zaznělo, že to jsou ty důvody, proč máme drahé dálnice.
z článku Dopravní stavby předražují obce a ekologové
Žďárský deník, 17. 1. 2008

35) Aleš Řebíček, ministr dopravy (ODS)
„Do roku 2006 to byl boj o peníze, nyní je to politický boj. Aby byl pro rejdaře úspěšný, museli bychom buď zlomit našeho koaličního partnera nebo by muselo dojít ke změně vlády.“
z článku Rejdaři jdou proti státu. Řebíček se zlobí na Bursíka
http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/rejdari-jdou-proti-statu-rebicek-se-zlobi-na-bursika_67163.html, 23. 6. 2008

36) Aleš Řebíček, ministr dopravy (ODS)
„Škodu budeme vymáhat. Půjdeme tvrdě proti ekologům, my se vydírat nenecháme.“
(vyjádření k situaci, kdy Městský soud v Praze na téměř 2 měsíce přiznal žalobě proti vydání stavebního povolení pro jeden tunel na dálnici D8 v Českém středohoří odkladný účinek)
z článku Ministr: Ekologové způsobili škodu za 215 milionů
http://litomericky.denik.cz/zpravy_region/20080830ministr.html, 29. 8. 2008

37) Aleš Řebíček, ministr dopravy (ODS)
„Dovoluji si luxus nemuset mít názor na názory aktivistů. My máme data, oni říkají něco, co lze těmi daty snadno vyvrátit. Pak zase říkají něco jiného, co se jim hodí.“
(odpověď na otázku, že podle ekologických aktivistů výstavba dálnic nemá smysl, neboť je auta stejně zaplní)
z článku Dálnice je šance na rozvoj
Parlamentní zpravodaj č. 4/2008 (srpen)

38) Eva Řehořková, vedoucí odboru územního a stavebního řízení Magistrátu města Brna
„Umisťovaná stavba „Přestavba ŽUB“ mohla mít teoreticky vliv na složky životního prostředí chráněné dalšími zákony, jako jsou ovzduší, vody, hluk, tyto zájmy však nehájí občanská sdružení, nýbrž orgány státní správy, které se k umístění vyslovily kladně.“
z vyjádření brněnského magistrátu k žalobě občanských sdružení, třinácti osob a MČ Brno-Židenice proti vydání územního rozhodnutí pro odsunované železniční nádraží v Brně o 800 metrů na jih, 25. 3. 2008

39) Jiří Silvestr, ředitel Krajského inspektorátu Frýdek-Místek Lesů České republiky, s. p. a prezident Konfederace lesnických a dřevozpracujících svazů ČR
„Lesníci jsou spíše jacísi samaritáni, kteří musí přispěchat k porostům na pomoc ve chvíli, kdy dochází ke kalamitním stavům.“
z článku Ministr zemědělství si prohlédl stav lesů na Opavsku
http://opavsky.denik.cz/zpravy_region/ministr-zemedelstvi-si-prohledl-stav-lesu-na-opavs.html, 17. 3. 2008

40) Ivo Strejček, poslanec Evropského parlamentu (ODS)
„REACH je nadnárodní chemická regulační směrnice založená na iluzi. Je obludným monstrem, které rozsahem a hloubkou regulace představuje novou generaci evropských direktiv a posiluje právo Evropské komise ovlivňovat hospodářské politiky členských států.“
z článku REACH zabije evropskou chemii
http://hn.ihned.cz/2-29030670-500000_d-43, 15. 10. 2008

41) Miroslav Šefara, ředitel Ředitelství vodních cest ČR
„Podle současných zákonů lze investiční činnost na vodě efektivně a prakticky neomezeně blokovat, přičemž se tomu říká ochrana přírody.“
z rozhovoru v článku Na splavnění Labe nemá zájem především německá železnice
Dopravní noviny č. 4, 24. 1. 2008

42) Miroslav Šefara, ředitel Ředitelství vodních cest ČR
„Ekologové tak svým bojem proti vodní dopravě fakticky podporují kamionovou dopravu.“
z rozhovoru v článku Na splavnění Labe nemá zájem především německá železnice
Dopravní noviny č. 4, 24. 1. 2008

43) Miroslav Šefara, ředitel Ředitelství vodních cest ČR
„Odstraněním vodní dopravy zařízneme český těžký průmysl.“
z článku Na konec lodníků v Čechách dojede domácí těžký průmysl
Logistika, 18. 2. 2008

44) Tomáš Šikula, pracovník Ateliéru ekologie firmy HBH Projekt, s. r. o. Brno
„Realizací rychlostní silnice vznikne v krajině dominantní liniový prvek s dynamickým charakterem.“
z dokumentace o hodnocení vlivů na životní prostředí silnice R43 v úseku Svitávka – Moravská Třebová, v níž obhajuje dostavbu této silnice v trase původního plánu nacistů vybudovat tzv. Hitlerovu dálnici, duben 2008

45) Lubor Šimeček, starosta Hodonína (ODS)
„O tuto plochu byl mezi odborníky zájem, ale poté, co se dostala do systému Natura 2000, tak možnost vybudování golfového hřiště padla. Myslím, že je to chyba, protože trávy i živočichové by se dali mnohem účinněji chránit, kdyby tam bylo golfové hřiště.“
z článku Místo golfu polygon? Byl by druhý v zemi
http://hodoninsky.denik.cz/zpravy_region/misto-golfu-polygon-byl-by-druhy-v-zemi-20081104.html, 4. 11. 2008

46) Tereza Šímová, pracovnice Centra pro studium životního prostředí Liberálního institutu a katedry ekonomiky životního prostředí VŠE v Praze
„Co však Václav Klaus bude naštěstí i nadále ovlivňovat, je podoba veřejné debaty o problémech spojených s životním prostředím. Snad i do budoucna bude pro mnohé prvním člověkem, od kterého se dozví o existenci alternativního pohledu na problematiku ochrany životního prostředí.“
z článku Znovuzvolení Václava Klause: Ekonomické myšlení k životnímu prostředí patří
http://ekolist.cz/nazor.shtml?x=2088105, 11. 4. 2008

47) Roman Šula, člen České nukleární společnosti
„Zatím ještě nikdo nepodal přesvědčivý důkaz, že by lidstvo mělo na změny klimatu větší vliv než zanedbatelný.“
z článku Zelení nezelení, jádro nejádro
http://neviditelnypes.lidovky.cz/energetika-zeleni-nezeleni-jadro-nejadro-fpl-/p_ekonomika.asp?c=A080727_152526_p_ekonomika_wag, 28. 7. 2008

48) Roman Šula, člen České nukleární společnosti
„Je jasné, že environmentalistům nejde vůbec o rozvoj civilizace s co možná nejnižším dopadem na přírodu, ale jde jim o rozklad civilizace a o návrat do středověku nebo rovnou starověku či pravěku.“
z článku Zelení nezelení, jádro nejádro
http://neviditelnypes.lidovky.cz/energetika-zeleni-nezeleni-jadro-nejadro-fpl-/p_ekonomika.asp?c=A080727_152526_p_ekonomika_wag, 28. 7. 2008

49) Mirek Topolánek, předseda české vlády (ODS)
„Nakonec budou uspokojeny obě lobbistické skupiny. I ta, která nakoupila pozemky pod Mikulovem, i ta, která nakoupila pozemky pod Břeclaví, protože vláda rozhodla, že ten projekt počítá jen s dostavbou čtyřproudové silnice R52 z Pohořelic až do Mikulova, později také s dálničním obchvatem z Břeclavi a s prodloužením rychlostní silnice R55 až k rakouským hranicím.“
z odpovědi na interpelaci poslance Michala Haška (ČSSD) o silničním spojení Brna s Vídní
http://www.psp.cz/eknih/2006ps/stenprot/038schuz/s038096.htm, 25. 9. 2008

50) Miroslav Uchytil, zastupitel Královéhradeckého kraje a starosta Chlumce nad Cidlinou (KDU-ČSL)
„Řada z ekologických aktivistů jsou velmi zákeřní. Já je nazývám ekoteroristy, kteří žádají výpalné.“
z článku Úřady už zase drtí práva soukromých majitelů. Kvůli D11
http://aktualne.centrum.cz/domaci/politika/clanek.phtml?id=624793, 14. 12. 2008

51) Milan Venclík, náměstek hejtmana Jihomoravského kraje (ODS)
„Nový železniční uzel přinese odlehčení historickému centru a umožní efektivně provázat všechny složky dopravy pro obyvatele města i jeho návštěvníky.“
z článku Kraj chce rozvíjet všechny druhy dopravy
Listy jižní Moravy, září 2008

Na základě podkladů zpracoval Miroslav Patrik, Děti Země Brno